معرفی کشور چین

معرفی کشور چین

کشور پهناور چین را اینجا بهتر بشناسید
معرفی کشور چین

معرفی کشور چین

کشور پهناور چین را اینجا بهتر بشناسید

شهر ممنوعه چین

شهر ممنوعه در معماری‌های خاندان باستانی چین یک مروارید است و در جهان پردامنه‌ترین و کامل ترین مجموعه معماری‌های چوبی باستانی به شمار می‌رود. دودمان های مینگ و چینگ برای بیش از 500 سال در این کاخ ها سکونت داشتند و بر سرزمین پهناور چین حکمرانی می کردند. در حال حاضر شهر ممنوعه 723 هزار مترمربع وسعت دارد. در شهر ممنوعه بیش از 70 ساختمان با حدود 9000 اتاق وجود دارد. 

 

طراحی شهر ممنوعه که بزرگترین مجموعه کاخ باقیمانده در جهان است به صورتی انجام شده که بازتابی از مقاصد فلسفی و مذهبی و نمادی از عظمت و قدرت امپراطور باشد. رنگ های عمده در شهر ممنوعه زرد و قرمز هستند. رنگ زرد نشانه امپراطور است و رنگ قرمز نیز نشانه شادی، طراوت و خوشبختی به حساب می آید.

دورتادور شهر ممنوعه خندقی جهت محفاظت از امپراطور حفر شده است. مصالح به کار رفته در دیوار به گونه ای است که در مقابل شلیک توپ نیز مقاوم بوده است. در چهارگوشه شهر ممنوعه چهار عمارت جهت دیده بانی و نگهبانی وجود دارد.

شهر ممنوعه دارای دو قسمت داخلی و خارجی است. بخش خارجی جهت برگزاری مراسم خاص مورد استفاده قرار می گرفته و دارای سه عمارت اصلی و شش عمارت جانبی است. بخش داخلی نیز شامل سه کاخ است که محل زندگی و انجام امور اداری امپراطور بوده است

شما در تور پکن چین آوای بورالان میتوانید از شهر ممنوعه دیدن کنید.

کاخ های متعددی در اطراف مجموعه اصلی قرار دارد که برای سکونت همسران و فرزندان امپراطور مورد استفاده قرار می گفته است. باغ سلطنتی در شمالی ترین قسمت شهرممنوعه واقع شده است. دختران امپراطور و عموم جوانان عمدتاً در قسمت شرقی شهر ممنوعه زندگی می کردند چرا که خورشید از شرق طلوع می کند و نشانه جوانی است. و برعکس در سمت غرب شهر ممنوعه افراد مسن زندگی می کردند.

در کنار قصرهای اصلی راهروهایی جهت عبور و مرور خدمه قرار دارد. این راهروها جهت تامین مایحتاج قصر طراحی شده اند به طوری که بدون آنکه خدمه دیده شوند بتوانند به انواع خدمات قصرها رسیدگی کنند.

بر بلندی و چهارگوشه سقف های کاخ ها مجسمه حیوانات که به دنبال هم قرار گرفته اند، دیده می شود. تعداد این حیوانات همیشه یکی از اعداد فرد: سه، پنج، هفت یا نه است. عدد نه مخصوص امپراطور است و ساختمان های دیگر (بسته به مقام افرادی که در آن ساکن بوده اند) با تعداد حیوانات کمتری تزیین شده است.

در فرهنگ باستانی چین، امپراطور پسر آسمانی اژدها محسوب می شده است. برطبق افسانه ها اژدها (Dragon) و سیمرغ(Phoenix)  برای مردم چین مقدس هستند. بنابراین اژدها اولین حیوانی است که در این ردیف ها دیده می شود و بعد از آن سیمرغ قرار می گیرد. حیوانات دیگر که همه فرزندان اژدها و سیمرغ محسوب می شوند، در جلوی آنها قرار دارند.

تعداد قصرها و اتاق‌ها در شهر ممنوعه بسیار زیاد است. برخی از کاخ های این مجموعه در گذر زمان دستخوش آتش سوزی شده یا تخریب گشته اند که مجدداً ساخته شده یا مرمت گردیده اند.