معرفی کشور چین

معرفی کشور چین

کشور پهناور چین را اینجا بهتر بشناسید
معرفی کشور چین

معرفی کشور چین

کشور پهناور چین را اینجا بهتر بشناسید

دلایل ممنوعه بودن شهر ممنوعه در چین

از لحاظ معماری شهر ممنوعه با مساحتی ۷۲ هکتاری به شکل مستطیل ساخته شده و دیواری ده متری آن را احاطه کرده است. رودخانه ای به منظور حفاظت نیز در بیرون  دیوار شهر ممنوعه  جاریست. رنگ های به کار رفته در شهر ممنوعه براساس اعتقاداتی اساتفاده شده اند مانند رنگ زرد که نماد امپراطور است . رنگ قرمز که نماد شادی است که  زیاد استفاده شده است.بخش زیادی از آثار تاریخی چین از شهر ممنوعه کشف شده است و بعد از دیوار چین مهمترین جاذبه ی گردشگری چین محسوب می شود.

تاریخ ساخت شهر ممنوعه به سال ۱۴۰۶ میلادی برمی گردد،  امپراطور سلسله مینگ دستور ساخت شهر ممنوعه را داده بود  تا این مجموعه با قصرهای سلطنتی بعد از ۱۴ سال ساخته شود و محل امپراطوری پادشاهان چین شود. برای ساخت این شهر بیش از یک میلیون کارگر دست به کار شدند و مصالحی که در ساخت آن به کار رفته از فاصله های بسیار دوری آورده شده اند.

معماران  شهرممنوعه از سکوی سفید در قصر تای حه استفاده کرده بودند تا نه تنها شکوه قصر را بیشتر کند بلکه  مانع از نفوذ نم و رطوبت به قصر شود. همچنین در میدان این شهر بیش از سیصد ظروف مسی قرار دادند که مانع از آتش سوزی شود، به شکلی که در زمستان ها با روشن کردن آتش زیر آنها آب جمع شده یخ نمی بست.

این شهر بر اساس اصول و قوانین طبقاتی ساخته بودند، با قدم گذاشتن در این مجموعه در تور چین با سه قصر معروف و باستانی روبرو خواهید شد که محل اعمال قدرت امپراطور ها و اجرای مراسم های بزرگ در قدیم بوده است.

قصرهای دیدنی شهر ممنوعه به دو بخش تقسیم می شدند. قسمتی محل اجرای جشن های و مراسم مهم به دستور امپراطور بود. در این بخش کاخ تای حه، چون حه و بایو حه قرار دارند، این قصرها با مرمر سفید رنگ روی پایه تختی هشت متری ساخته شده اند. قسمت انتهایی آن ها که به نام دربار درونی معروف بود، محل اقامت زنان دربار و انجام امور سیاسی کشور بود. قسمت دیگر شهر که شامل قصرهای کونین، چیان چینگ، باغ امپراطوری و …سرشار از زندگی رومزه بوده است. در اینجا باغ های زیبا، اتاق ها متنوع و سنگ های مصنوعی دیده می شود.