معرفی کشور چین

معرفی کشور چین

کشور پهناور چین را اینجا بهتر بشناسید
معرفی کشور چین

معرفی کشور چین

کشور پهناور چین را اینجا بهتر بشناسید

جشن فانوس در چین

جشن فانوس، جشن سنتی چین می باشد که در روز پانزدهم نخستین ماه سال قمری چینی جشن گرفته می شود  این جشن نمایانگر پایان سال نوی چینی می باشد و آماده سازی برای آن از روز دهم سال نو آغاز می شود. در این روز دربین چینی ها مرسوم می باشد که ردیف هایی از شمع را در جلوی خانه هایشان روشن می کنند و هنگام شب، فانوس در دست، مسیر ی را طی می کنند. در گذشته فقط  اشراف زاده ها ، فانوس های آراسته و بزرگ داشتند. در سال های اخیر، فانوس ها با طرح های جدید و متنوع تزیین می شدند. مثلاً فانوس هایی به شکل جانوران مرسوم  می باشد. ریشه این جشن به امپراتوری هان باز می گردد و  به دو هزار سال پیش باز می گردد.

سال نوی چینی از مهم ترین تعطیلات سنتی مردم چین می باشد و  گاه شماری چینی، گاه شماری ترکیبی شمسی و قمری می باشد و حرکت خورشید، ماه و ستارگان، تعیین کننده روزها  ماه ها و سال ها هستند. سال نو، با پدیدار شدن ماه در نخستین روز سال آغاز می شود.

چینی های بودایی، در روز سال نو از خوردن گوشت پرهیز می کنند. بودائیان براین باورند که روشن کردن آتش می باشد و در روز اول سال نو، خوش یمن نیست. بنابراین معمولاً غذای این روز، از قبل پخته می شود. همچنین در این روز، چینی ها به دیدار و بازدید بزرگترهای خانواده می روند. رقص شیر  یکی از قدیمی ترین آیین های چینی می باشد که در این روز انجام می پذیرد.