معرفی کشور چین

معرفی کشور چین

کشور پهناور چین را اینجا بهتر بشناسید
معرفی کشور چین

معرفی کشور چین

کشور پهناور چین را اینجا بهتر بشناسید

راهنمای سفر به کشور پهناور چین

میدانید بهترین زمان برای سفر به چین چه زمانی است؟ چین همواره یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری بوده که در تمام ماههای سال گردشگران زیادی به آن سفر میکنند. اما سه هفته طلایی در چین وجود دارد که آئین ها و مناسبت های خاص آن هفته‌ها از جمله جاذبه‌های گردشگری چین محسوب می‌گردد. این هفته ها عبارتند از: تعطیلات روز می، تعطیلات روز ملی چین و تعطیلات جشنواره بهاره.  دو هفته آخر اکتبر نیز که نمایشگاه تجارت جهانی در گوانجو برگزار می‌شود یکی دیگر از زمان های پر طرفدار برای سفر به چین است و تعداد زیادی تجار و صاحبان کسب و کار در این بازه زمانی به گوانجو سفر می کنند. 

 آب و هوای چین چطور است؟

چین به دلیل وسعتی که دارد از تنوع آب و هوایی بالایی برخوردار است که بر اساس آن آب و هوای چین به سه قسمت شمالی ، مرکزی و جنوبی تقسیم می شود. بهترین تنوع آب و هوایی را قسمت شمالی در اوایل تابستان و اواخر پاییز دارد. وزش باد در طی ماه های مارس و آوریل ، آلودگی ها را ازبین می برد اما گاهی گرد و غبار و خاک را از ارتفاعات به قسمت های شمالی پکن می آورد که این به دلیل عدم مدیریت صحیح منابع آبی است. در این شرایط آسمان تقریبا زردرنگ می شود. در قسمت های جنوبی چین بارش های مناسبی را در ماه های نوامبر و فوریه داریم اما در تمام ایام سال دستگاه های سرمایشی روشن هستند. در قسمت مرکزی چین تابستان ها و زمستان های ملایم تری داریم. میتوانید با تور چین آوای بورالان همراه شوید.

قوانین مربوط به کشیدن سیگار در چین چیست؟
از آنجا که چین دارای بزرگترین کارخانه جات تولید سیگار دنیاست انتظار جایی که از دود سیگار در امان باشید را نداشته باشید. حتی تابلوهای سیگار ممنوع هم محلی برای تجمع افراد سیگاری است. در رستوران ها سیگار کشیدن در اطراف چند میز ممنوع است.

ساعات کار اداری در چین چگونه است ؟
ساعت کاری دفاتر معمولا از ۹ صبح تا ۶ بعدازظهر می باشد ولی شنبه ها و یکشنبه ها تعطیل هستند. در هفت روز هفته اغلب فروشگاه ها، رستوران ها، مراکز خرید و سیستم های حمل و نقل عمومی کار می کنند. فروشگاه معمولا از ۸ صبح تا ۸ شب باز هستند. ساعت کار بانک ها نیز در شهر های مختلف متفاوت است.
نحوه ی دسترسی به خدمات پزشکی در چین چگونه است ؟
برای دسترسی به خدمات پزشکی در چین کافی است با شماره ۱۱۰ تماس بگیرید. هر گونه خدمات پلیس، اورژانس و آتش نشانی نیز با این مرکز است.
ولتاژ برق مصرفی در چین چقدر است؟
ولتاژ برق مصرفی در چین ۲۲۰ ولت بوده و پریزهای آن دوشاخه فلت هستند.

میزان مالیات در چین چقدر است ؟
میزان مالیاتی که هتل ها به صورت حساب اضافه می کنند ۱۰ تا ۱۵ درصد است . رستوران ها هم کمی حق سرویس می گیرند.
میزان انعام در چین چقدر است ؟
چینی ها انعام قبول نمی کنند و معمولا نیازی به دادن انعام نیست.اما آندسته از چینی هایی که با گردشگران بیشتر در ارتباط بوده اند راحتتر انعام می پذیرند.
وضعیت آب لوله کشی در چین چگونه است؟
آب لوله کشی در چین قابل نوشیدن نبوده و حتی برای مسواک زدن هم از بطری های آب استفاده کنید.
وضعیت سرویس بهداشتی در چین چگونه است.
در اغلب مکان های شهر دستشویی های عمومی دیده می شوند، برای بعضی از آن ها باید بین ۲۰ تا ۵۰ یوان پرداخت کنید.